You are currently viewing Zrušenie ubytka v deň checkinu

Zrušenie ubytka v deň checkinu

Doba čítania: 3 min

Stala sa vám niekedy takáto zaujímavá vec, že pár hodín pred ubytovaním do dohodnutého, booknutého hotela, hostelu alebo bytu vám zrušil hostiteľ rezerváciu ? Nám sa to stalo už trikrát raz v Sydney vo Florencii a aj v Ronde. Prvýkrát to bola celkom stresujúca situácia, ale potom už sme to začali brať s nadhľadom a komentovali sme to len vetou: „Už zase ?“

Cestovanie je plné nepredvídateľných situácií, na ktoré sa nie vždy dá pripraviť. Ak sa vám niekedy niečo takéto stane, dôležité je hlavne neprepadať panike. Samozrejme to môže ovplyvniť náladu na výlete, ale aj o tom je cestovanie. Preto sa snažím na tomto blogu dať vám čo najviac info, aby ste vedeli, že v tom nie ste sami a podobné veci sa stávajú. Ono to v konečnom dôsledku aj tak vždy dopadlo lepšie. Väčšina týchto situácií vzniká chybou systému, prebookovaním kapacity alebo problémom na strane hostiteľa.

Sydney

Toto bola prvá situácia, keď nám zrušili hotel deň pred ubytovaním. Našťastie booking ma celkom dobrý support, takže hneď, ako nám bola rezervácia zrušená, kontaktovali sme ich. Keďže sme s týmto nemali skúsenosti a nachádzali sme sa celkom ďaleko od domova, určite komfortné to nebolo. Po pár vymenených správach nám ponúkli nový hotel, čo bol dokonca aj lepší a v príjemnejšej lokalite ako pôvodný. Jediný problém je, že treba za hotel zaplatiť a dodatočne vám rozdiel v cenách preplatia. Ak nová rezervácia bola drahšia, čo aj logicky bude, keďže ceny ubytovania sa zvyšujú, ak bookujete bližšie k termínu ubytovania, tak je najlepšie použiť kreditku. Celá transakcia a kontaktovanie bookingu na refundáciu väčšinou prebehne, kým uplynie splatnosť kreditky, tak nič zo svojich peňazí investovať nemusíte.

Florencia

Druhýkrát sme to brali štýlom „Už zas ?“ Ale, keďže sme mali už skúsenosti, pritlačili sme na booking, dokonca im navrhli hotel omnoho lepší a luxusnejší, ako sme mali pôvodne booknutý a akcetovali to. Asi aj záleží na koho na supporte narazíte. Hlavne každý krok, čo spravíte musíte mať potvrdený od bookingu. Ak si booknete lepší hotel bez ich súhlasu, asi vám ho dodatočne nepreplatia. Ale treba to s nimi vyargumentovať vopred, prečo práve chcete tento a tento hotel. Ja som použila jasné argumenty: veľkosť izby/bytu, vzdialenosť od pôvodného ubytovania, umiestnenie toalety spoločná/vlastná, aby proste nové ubytovanie malo všetky atribúty, ktoré sme zohľadňovali pri pôvodnom. Predsa nové ubytovanie musí mať rovnaký štandard ako pôvodné, ak nie lepší, keďže dostupné v daný moment môžu byť len lepšie. To bol presne náš prípad. Florencia je vysoko turistické mesto a väčšina priemerného ubytovania je rozchytaná veľmi rýchlo, tak deň pred ubytovaním ostalo len to najlepšie 🙂

img_20191123_153044-1
Náhradné ubytovanie nie je zlé

Ronda

Tak táto skúsenosť bola najlepšia. Dan píše hostiteľovi, že za 2 hodiny sme v Ronde a on odpíše: “ Sorry zušil som vám ubytko. “ Chápete ? Ak by mu Dan nenapísal, on by nám ani neoznámil, že nemáme kde prespať ? Poučenie: Vždy napíšte hneď ráno ubytku či vás očakávajú 😀 Poviem vám dohadovať sa s bookingom v slabom singále internetu o 19 večer, keď sme prechádzali autom cez pohoria južného Španielska, kde ešte k tomu začal nejaký požiar s dieťaťom na zadnom sedadle bola celkom skúsenosť. Samozrejme najprv sa mi pracovník bookingu snažil ponúknuť neakceptovateľnú náhradu, ale nakoniec sme sa dohodli na kompromise a kým sme dorazili do Rondy, už nás hostiteľ čakal s kľúčmi pred bytom a mohli sme vyraziť do večernej Rodny.

Tak táto skúsenosť bola najlepšia. Dan píše hostiteľovi, že za 2 hodiny sme v Ronde a on odpíše: “ Sorry zušil som vám ubytko. “ Chápete ? Ak by mu Dan nenapísal, on by nám ani neoznámil, že nemáme kde prespať ? Poučenie: Vždy napíšte hneď ráno ubytku či vás očakávajú 😀 Poviem vám dohadovať sa s bookingom v slabom singále internetu o 19 večer, keď sme prechádzali autom cez pohoria južného Španielska, kde ešte k tomu začal nejaký požiar s dieťaťom na zadnom sedadle bola celkom skúsenosť. Samozrejme najprv sa mi pracovník bookingu snažil ponúknuť neakceptovateľnú náhradu, ale nakoniec sme sa dohodli na kompromise a kým sme dorazili do Rondy, už nás hostiteľ čakal s kľúčmi pred bytom a mohli sme vyraziť do večernej Rodny.